
Blender ø
Projektets type
Skoleopgave
Min rolle
3D designer
BRIEF
Opgaven gik ud på at lave en ø i 3D-programmet blender. Med frie tøjler og rig mulighed for at fortolke "Ø" gik jeg ellers i gang.
PROCES
Jeg havde mange forskellige tanker, og min første tanke var at lave noget man ellers ikke normalt forbinder med en øde ø.
Jeg startede med at skitsere lidt forskellige ideer, og løbende som jeg skitserede, så jeg noget sjovt ved at kombinere de forskellige idéer til en.
Min tanke var at skabe 3 små "historier" til hver blæksprutte. Den store, kigger på øen, den mellemste kigger på rumskibet, og den lille kigger på rejerne under vandet.
Der er skabt en mystik omkring historien med øen. Hvad laver dyrene der? og hvorfor suger rumskibet blomsterne op? Dette er til fri fortolkning.
Øen skulle illustreres om natten, forskellige elementer skulle lyse og øen skulle være våd efter lige at være dukket op til havoverfladen.
Med lysindfald, forskellige materials og blenderkits, fik jeg skabt en nattestemning, med selvlysende elementer og spejlninger.








